Dla hoteli

Zobacz ofertę

Dla dostawców

Zobacz ofertę

Dla architektów

Zobacz ofertę


Profesjonalne wyposażenie hotelowej siłowni

Kategoria: Sport i rekreacja

Autor: Fitplan

Dodano: 11:34 21.06.2012

Komentarze: 0


Żyjąc w zabieganych i zapracowanych czasach, coraz częściej troszczymy się o poprawę kondycji własnego ciała oraz ducha poprzez uczestnictwo w zajęciach sportowych, tak doskonale wpływających na rozładowanie wszelkich napięć nerwowych. Co więcej — z aktywności fizycznej nie rezygnujemy ani na wczasach, ani w trakcie podróży służbowej. Dlatego też, prowadząc hotel, warto przyłączyć się do promowania idei zdrowego trybu życia i wyposażyć swój obiekt noclegowy, choćby w podstawowy sprzęt treningowy. Ponieważ inwestycja w urządzenia do fitnessu może obejmować różnorakie zakresy działań wyposażenia, istotne jest jej wcześniejsze zaplanowanie oraz wytyczenie zasięgu funkcjonowania dla hotelowego centrum sportu.

Ograniczamy zbędne wydatki

Projektując hotelową siłownię, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii — dotyczących wyboru odpowiedniego wyposażenia, jakości sprzętu i jego dopuszczenia do użytku publicznego, gwarancji i zasad serwisowania oraz punktu niemal najważniejszego — budżetu. Zakup profesjonalnego sprzętu do fitnessu to kwota mierzona w dużym przedziale: od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, ważne zatem jest nasze fachowe podejście do tematu, które pomoże wyeliminować wszelkie niepotrzebne koszty. Jeśli nie posiadamy wystarczającego rozeznania w urządzeniach, zawsze możemy skorzystać z pomocy firm, które zawodowo zajmują się projektowaniem siłowni. Przywilejem każdego przedsiębiorcy jest także możliwość ubiegania się o dofinansowanie zakupu oprzyrządowania ze środków unijnych.

Jaki sprzęt?

Na początku zastanówmy się, na jakich urządzeniach poprzestaniemy. Czy będzie to jedynie sprzęt siłowy (tj. atlasy, ławki treningowe, suwnice, maszyny siłowe, sztangi) — preferowany szczególnie przez mężczyzn, podstawowe wyposażenie do ćwiczeń cardio (np. rowery stacjonarne, orbitreki, wioślarze, steppery oraz bieżnie) — eksploatowane głównie przez kobiety, czy może do oferty dołączymy też zajęcia zorganizowane, tj. aerobik? Zbudowanie w hotelu basenu, sauny czy kącika masażu również nie powinno nastręczać większych trudności, a przedsięwzięcie to z pewnością przyniesie nam spory zysk. Zwiększenie obrotów już potwierdziły te spośród klubów fitness, które udostępniły swym klientom wyżej wymienione usługi.

W dbałości o jakość

Do hotelowej siłowni wybierajmy jedynie takie wyposażenie, któremu nadano certyfikat dopuszczający je do użytku publicznego. Niemal każda firma o rozpoznawalnej na rynku marce sprzętu fitness posiada specjalną, profesjonalną linię urządzeń. Jej przyrządy cechuje znacznie lepszy materiał wykonania i wysoka odporność na eksploatację — potwierdzone certyfikatem.
Urządzenia przeznaczone do siłowni lub fitnessu objęte są ponadto dwoma typami gwarancji: Full Commercial i Light Commercial. Jedynie gwarancja FC obejmuje sprzęt profesjonalny (klasy S), który może być eksploatowany bez ograniczeń w komercyjnych klubach, profesjonalnych ośrodkach sportowych oraz ośrodkach rehabilitacyjnych. Gwarancja LC dotyczy wyposażenia półprofesjonalnego (semi–pro), które w ramach gwarancji może być użytkowane tylko przez ściśle określony czas. W zależności od producenta, limit ten będzie wynosił kilka godzin dziennie lub tygodniowo (np. 4–5 godzin, do 25 godzin tygodniowo). Przekroczenie tych ograniczeń lub komercyjne wykorzystanie sprzętu z gwarancją domową skutkuje pozbawieniem tejże gwarancji oraz utratą prawa do bezpłatnego serwisu. Istotne dla właścicieli hotelu jest to, że na potrzeby siłowni w obiekcie noclegowym możemy wykorzystać zarówno sprzęt klasy S, jak i semi–pro.
Żadna siłownia ani sala cardio nie obejdzie się bez podstawowego przyrządu sportowego — solidnego atlasu, kilku rowerów magnetycznych oraz orbitreków. Inwestycja w większą liczbę bieżni przyciągnie tak miłośników treningu aerobowego, jak i siłowego. Pamiętajmy, iż zadowolenie gości to przede wszystkim sukces Twojego hotelu.


Dorota Łubińska
www.fitplan.eu


Trwa ładowanie plików